Τρίτη, 7 Οκτωβρίου 2014

Σοκ και ερωτήματα από τον τραυματισμό του Μπιανκί



Σοκ, αγωνία και αναπάντητα ερωτήματα προκαλεί το νέο περιστατικό με τον σοβαρό τραυματισμό οδηγού στη Φόρμουλα 1, του Γάλλου Ζουλ Μπιανκί, ο οποίος μετά το ατύχημα που είχε στο γκραν-πρι της Ιαπωνίας δίνει μάχη για τη ζωή του. Συγκεκριμένα, ο Γάλλος οδηγός εξαιτίας των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν (καταρρακτώδης βροχή και τυφώνας μεσαίου μεγέθους) σε μια στροφή έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου και προσέκρουσε σε γερανό που είχε μπει για να απομακρύνει το μονοθέσιο του Αντριαν Σούτιλ, ο οποίος είχε ατύχημα (ευτυχώς λιγότερο σοβαρό) στο ίδιο ακριβώς σημείο ένα γύρο νωρίτερα. Ο τραυματισμός του Γάλλου οδηγού εξ αρχής φάνηκε σοβαρός αφού δεν είχε τις αισθήσεις του και όπως αποδείχθηκε αργότερα είχε υποστεί σοβαρές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις. Μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο και μάλιστα με ασθενοφόρο καθώς εξαιτίας των δυσμενών καιρικών συνθηκών δεν μπορούσε να πετάξει το διασωστικό ελικόπτερο, όπου υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση. Αν και η επίσημη ενημέρωση - πέρα από ένα δελτίο Τύπου της ομοσπονδίας μηχανοκίνητου αθλητισμού που ανέφερε τα γεγονότα - είναι ελάχιστη, πληροφορίες θέλουν τον Γάλλο οδηγό μετά την επέμβαση να βγαίνει από τη μηχανική υποστήριξη. Ωστόσο, η κατάστασή του παραμένει κρίσιμη.


Πολλά ερωτήματα για τις συνθήκες
Ο τραυματισμός του Μπιανκί πέρα από το σοκ που προκαλεί δημιουργεί και μια σειρά από ερωτήματα για τους λόγους και τις αιτίες του γεγονότος. Οπως, για παράδειγμα, για τη στάση των διοργανωτών του γκραν-πρι και των αρμοδίων της Φόρμουλα 1 που προκειμένου να μην υπάρξει αναβολή (με ό,τι προφανώς συνεπαγόταν αυτό σε κόστος) αγνόησαν τις μετεωρολογικές προβλέψεις που μιλούσαν για χτύπημα τυφώνα την ώρα του αγώνα (όπως και έγινε). Μάλιστα, ούτε τα προβλήματα που προκλήθηκαν εξ αρχής (από τον άστατο καιρό), όπως η καθυστερημένη έναρξη, αλλά και η είσοδος του αυτοκινήτου ασφαλείας για τους πρώτους γύρους στάθηκαν ικανά να αλλάξουν τη γνώμη των διοργανωτών. Από την άλλη, αίσθηση προκαλεί και η απόφασή τους να μην ξαναβάλουν αμέσως το αυτοκίνητο ασφαλείας μετά το πρώτο ατύχημα του Σούτιλ - προσδοκώντας στην ολοκλήρωση του γκραν-πρι - και ενώ οι συνθήκες ήταν εξαιρετικά δύσκολες. Κάτι που κατήγγειλε με δηλώσεις του και ένας έμπειρος οδηγός των συγκεκριμένων αγώνων, ο νυν πιλότος της «Μακλάρεν» Φελίπε Μάσα, ενώ άλλοι οδηγοί έκαναν λόγο για έλλειψη ορατότητας πολύ πριν το ατύχημα του Μπιανκί. Παράλληλα η μεταφορά του Γάλλου οδηγού με ασθενοφόρο αφού δεν μπορούσε να πετάξει το ελικόπτερο διάσωσης αποδεικνύει ξεκάθαρα τη σοβαρότητα των δυσμενών συνθηκών υπό τις οποίες διεξαγόταν ο αγώνας. Ας σημειωθεί ότι βάσει κανονισμού ένα γκραν-πρι διεξάγεται μόνο όταν οι συνθήκες επιτρέπουν την πτήση του συγκεκριμένου ελικοπτέρου.

Ακριβοπληρωμένοι «μονομάχοι» σε αμείλικτη κόντρα συμφερόντων
Το νέο σοβαρό περιστατικό σε αγώνες Φόρμουλα 1 βγάζει ξανά στην επιφάνεια σοβαρές πλευρές που έχουν σχέση με την αξία της ζωής μπροστά στα κέρδη που διακυβεύονται στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, οποίος εξ αρχής αποτέλεσε τη ναυαρχίδα της εμπορευματοποίησης. Μπορεί η επικινδυνότητα των συγκεκριμένων σπορ να θεωρείται βασική αιτία για τέτοιου είδους περιστατικά, ωστόσο το τι επικρατεί πίσω από τη βιτρίνα, με την ανελέητη μάχη συμφερόντων μεταξύ των πολυεθνικών και την πίεση που ασκεί το συγκεκριμένο κυνήγι των κερδών, κάθε άλλο παρά σε δεύτερη μοίρα περνάει. Αλλωστε, αυτό είναι που κάθε φορά επιβάλλει το τι θα συμβεί και μπροστά στην οποιαδήποτε... χασούρα δεν επιτρέπει καμία παρέκκλιση, ακόμα και εάν ρισκάρονται ζωές.
Η σημερινή εμπορευματοποιημένη πραγματικότητα των εν λόγω σπορ θέλει τους ίδιους τους πρωταγωνιστές (οδηγοί) να μετατρέπονται σε «ακριβοπληρωμένους μονομάχους», που δεμένοι στα «χρυσά συμβόλαια» - τα οποία καθορίζουν ακόμα και την προσωπική τους ζωή - πρέπει να δώσουν την παράστασή τους παίζοντας κορόνα-γράμματα ακόμα και την ίδια τους τη ζωή προκειμένου να έρθει η επιτυχία ή να προσφέρουν θέαμα αφού αυτά είναι που πουλάνε και φυσικά φέρνουν και τα κέρδη.
Την ίδια ώρα γύρω τους, χωρίς όρια και φυσικά με τις αντίστοιχες συνέπειες, είναι και η κούρσα του ανταγωνισμού από τις ίδιες τις εταιρείες που κινούν τα νήματα της... εν λόγω παράστασης. Από την κόντρα των αυτοκινητοβιομηχανιών για να παρουσιάσουν το όσο το δυνατόν πιο εξελιγμένο μοντέλο προκειμένου να κατακτήσουν την κορυφή (με ό,τι κέρδη συνεπάγεται αυτό) και να αποκτήσουν μεγαλύτερο ρόλο στην ευρύτερη εμπορική αγορά, μέχρι τη μάχη συμφερόντων μεταξύ των πολυεθνικών για να συσχετιστούν με τους αγώνες - π.χ. απόκτηση μονοπώλιου στα ελαστικά, αποκλειστική χορηγία ενός γκραν-πρι (βλ. ονομασία), διαφημίσεις στις ομάδες, στους οδηγούς ή τα μονοθέσια, τα πανάκριβα τηλεοπτικά δικαιώματα, το... παζάρι για τον τόπο διεξαγωγής ενός γκραν-πρι - ο συγκεκριμένος επιχειρηματικός πόλεμος είναι αμείλικτος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου